torstai 5. helmikuuta 2015

Hiukset




Hiukset on olleet pitkään mun heikko kohta. Niitä tuntuu olevan niin vähän, ne ovat aina olleet jotenkin huonokuntoiset ja kasvaneet hitaasti. Tai ala-asteikäisenä ne kasvoi hurjaa vauhtia, yläasteen jälkeen tuntui, että kasvu on hidastunut ihan hulluna.

Viime kuukaudet, sen kauhean kampaajaepisodin jälkeen, olen kiinnittänyt enemmän huomiota hiusteni kuntoon ja hoitoon. Olen selannut netistä kymmeniltä eri sivuilta ohjeita, millä saada hyväkuntoiset ja kauniimmat hiukset. Ruokasoodaa en vielä ole kokeillut, mutta hiusten pesuväliä on pidentänyt, vähentänyt kireiden ponnareiden käyttöä, käyttänyt hoitavia öljyjä ja värjännyt vähemmän - tai siis ollut värjäämättä. Öljyjen käyttö on auttanut ainakin kaksihaaraisten kanssa, joita mulla ennen on ollut ihan hulluna, mutta viimeisen vuoden ajan olen tosiaan lähes joka päivä laittanut oljyä. Eron huomaa, eikä haaroittuvia hiuksia ole kuin muutamia. Lisäksi olen popsinut (lähes) päivittäin biotiiniä, jonka ansiosta mulla on paljon uutta hiusta tulossa! Toisaalta ärsyttää, kun nämä babyhiukset liimautuvat otsaan tai törröttävät ikävästi pakkasella, mutta ah, mikä fiilis, kun näkee niiden kasvavan.

Hiukset tosiaan värjäsin viimeksi kokonaan heinäkuussa, minkä jälkeen päätin pitää vähän taukoa ja katsoa, miltä se oma väri näyttää. Olen kuitenkin värjännyt hiuksiani enemmän tai vähemmän 14-vuotiaasta asti, enkä ole päästänyt juurikasvua koskaan kovinkaan pitkälle kasvamaan. No, ei se oma väri ihan kauheimmasta päästä ole, mutta en mä kyllä ole vielä valmis el naturel-tyyliin. Kävin uudenvuoden paikkeilla Suomessa kampaajalla, joka ymmärsi tasan tarkkaan, mitä halusin! Päähän pistettiin vain raitoja hälventämään juurikasvun ja latvan eroa. 



Lopputulos on mun mielestä ihan kiva. Ei mitenkään säväyttävä, muttei niin ollutkaan tarkoitus. Luultavasti vaalennan tätä päätä vielä lähempänä kevättä raidoilla, mutta parisen vuotta jos malttaisin olla värjäilemättä liikaa. Jos saisin ne hulmuavat hiukset vielä joskus :)

2 kommenttia:

  1. Mun mielestä noi on tosi nätit :) Mulla on samanlainen projekti meneillään, mutta nyt kun juurikasvua on n.2cm ja tukka jatkuvasti likaisen oloinen, niin tekisi mieli taas ostaa väripurkki kaupasta :( Enkä tiedä mitä tälle oikeen tekisin, kun aina kyllästyttää...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Kerrankin kampaaja oli samalla linjalla mun kanssa :D Sen juurikasvun kanssa kamppailu on hirveää..mä sinnittelin monta kuukautta sen kanssa, ja alkoi kyllä loppuvaiheessa inhottamaan peilikuva. Mutta tosiaan raidoilla saa pelastettua aika paljon! Mulle laitettiin vaaleita ja tummia, niin tuli vähän vivahteikkaampi lopputulos.

      Poista