maanantai 8. joulukuuta 2014

Jouluntaikaa Konstanzissa


Kuten jo useampaan otteeseen olen vihjaillut, vietin viikonlopun Konstanzissa. Monelle se on varmasti vieras paikka, vaikka onkin yksi upeimmista kaupungeista Bodenseen rannalla! Sinne pääsee noin tunnissa Zürichin lentokentältä, se sijaitsee nimittäin aivan Saksan ja Sveitsin rajalla. Meidän hotelli olikin Sveitsin puolella, kävelymatkan päässä Konstanzin keskustasta ja joulumarkkinoista. Onneksi muistin ottaa adapterin mukaan, muuten olisi jäänyt kamera lataamatta!

Konstanz on mulle siitä merkityksellinen kaupunki, että siellä vietin neljä kuukautta vaihto-opiskelijana muutama vuosi takaperin. Mä rakastuin paikkaan niin palavasti, että siellä on pitänyt käydä vähintään kerran vuodessa aina siitä asti. Varmasti kävisin siellä muutenkin, mutta varsinkin nyt kun asun Vorarlbergissä, niin ei matkaakaan ole paljoa. Kerranhan vielä Suomessa asuessani olin Konstanzissa käymässä kavereideni luona, ja yksi hullu itävaltalainen ajoi autolla koko matkan Vorarlbergistä asti myöhään illalla, ihan vain nähdäkseen mua pari tuntia ennen kuin joutui ajamaan takaisin kotiin... Ei siis vielä seurusteltu poikaystäväni kanssa silloin, mutta meillä oli siinä melkein pari vuotta tällaista hin und her-venkslaamista: kilpaa matkustettiin toistemme perässä ennen kuin kumpikaan uskalsi myöntää että saattaa tykätä toisesta. Voi niitä aikoja.



Oli miten oli, mutta tämä viikonloppu oli pyhitetty nimenomaan joulumarkkinoille, rentoutumiselle sekä syömiselle. Kaikessa onnistuttiin kyllä aivan sataprosenttisesti! Kameran kanssa ei tullut hirveästi leikittyä, nimittäin joulumarkkinat oli ihan tupaten täynnä ja ihmisvirta sen verran aggressiivinen ettei kehdannut pysähtyä näpsimään kuvia. Ja käytiin vain hienoimmissa rafloissa - sellaisissa joissa ei vaihtoaikana opiskelijabudjetilla pystynyt käymään - ja sielläkin olisi tullut vähän hassu olo kaivaa kamera laukusta, että otanpa tässä nyt lohipastasta fiinin kuvan. Onko tällainen ujostelu ihan normaalia vai olenko mä vain huono bloggari? Joten ruokakuviakaan ei ole, mutta voin kertoa, että syötiin hyvin. 





Vaikka joululoma onkin jo lähellä, tällainen irtiottoviikonloppu teki todella hyvää. Ihminenhän on onnellisimmillaan silloin, kun voi pitää pieniä lomia pitkin vuotta eikä vain pantata lomia yhteen pötköön - minulle tämä sopii ainakin paremmin! Mutta jo se, että jouluna mulla on kolmen viikon loma, on aika luksusta, joulu on nimittäin ainoa aika vuodesta jolloin meidän toimistoa voi hyvällä omallatunnolla pitää kiinni! Vaan tämän ja ensiviikon kun vielä jaksaisi ahertaa..:) Mitä suunnitelmia teillä on jouluksi ja/tai vuodenvaihteelle? 

P.S. Heheh, mulla on ihan sunnuntaifiilis tänään, vaikka nyt onkin jo maanantai! Huh! Täällä on siis taas joku vapaapäivä. Sopii mulle! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti