torstai 25. syyskuuta 2014

Ihana Wien


Wienistä nauttiminen jatkui vielä viikonloppuun, seura vain vaihtui. Sää pysyi edelleen lämpimänä ja aurinkoisena, taisi olla muuten kesän viimeiset päivät! Päivät meni lähinnä käyskennellen Stephansdomilta Schwedenplatzin kautta aina Mariahilferstrasselle tai toistepäin.  Kahlenberg jäi tällä reissulla näkemättä, mutta ehdottomasti sitten ensikerralla.




Yhtään liioittelematta mulla oli paras loma ikinä. Kaksi ja puoli viikkoa meni toisaalta nopeasti, toisaalta taas ehdin seikkailla jopa neljässä eri maassa. Oli aikaa myös paremmalle puoliskolle, ilman mitään häiriötekijöitä. Oli niin kepeä ja onnellinen fiilis! Nyt olen kuitenkin jo palannut arkeen, töiden ja gradun pariin. Seuraavat kaksi ja puoli kuukautta aion painaa täysillä ja ahertaa kunnolla, jotta voin taas nauttia seuraavasta lomasta hyvällä omallatunnolla. Toisaalta mulla olisi jo mielessä pitkä viikonloppu Genovassa lokakuussa, mutta saa nähdä aionko sen toteuttaa. Kahdeksan tuntia junalla on pitkä matka ;)

Aamut on jo aika vilpoisia täälläkin, joten nyt on kaikkien muidenkin myönnettävä: syksy on täällä! Mulla on vielä yksi hiking-retki tekemättä tältä vuodelta, sitten voin laittaa vaelluskengät piiloon talveksi. Mulla riittää täällä niin paljon ihmeteltävää vielä, ettei kesän loppuminen haittaa. Tosin mun pitää keksiä joku kenkäratkaisu talveksi: pakkasia ja lumikerroksia on turha odotella, ja lumentulo tietää täällä lähinnä kumisaapaskelejä, mutta en mä nyt ensi kevääseen asti jaksa kumppareilla kulkea. Kenkävinkkejä otetaan siis vastaan!




2 kommenttia:

  1. Uuu kapusitte vielä Stephansdomin torniin? :) Toi pastapaikka näyttää houkuttelevalta myös.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, itävaltalaisilla on joku juttu et aina pitää kiivetä korkeimmalle paikalle mikä löytyy (ja yleensä se on aina kirkko tms) :D Eikä ees saanu kiivetä ihan tappiin asti!

      Vapiano on kyllä ihan paras paikka! Niitä on vähän joka paikassa, Helsingissäkin on jo muistaakseni ainakin yks. Kannattaa käydä, pasta varsinkin on hyvää, mutta myös pitsaa ja salaattiakin sais ;)

      Poista