maanantai 14. heinäkuuta 2014

Mittelfinger Montag


Hallelujaa, onneksi jalkapallokisat on viimein ohi! Ensinnäkään mä en halua nähdä enää ainuttakaan Deutschland Deutschland-päivitystä Facebookista, ja toisekseen, mä en jaksa kuunnella töissä enkä kotona sitä „voi itku kun Saksa voitti“-marmatusta. Vaihtariaikojeni kunniaksi olisin halunnut kannattaa Saksaa, mutta kotona mulle älähdettiin jo siitä, kun rupesin lallattamaan kommunisti-Saksan lauluja: „Et kai sä kannata SAKSAA?“ Vähän sama kuin perussuomalaisena hurrais ruotsalaisille jääkiekon kultapelissä.

Viikonloppu vietettiin kavereiden kanssa mökillä, ja polttavin puheenaihe oli ehdottomasti opinnäytetyö. Minunkin graduni odottaisi tekijäänsä, mutta jotenkin se valmistuminen ei ole ollut enää niin kirkkaana mielessä. Pomokin luuli, että valmistun vasta bacheloriksi - ja silti on palkkaamassa mua vakkariksi tänne! Hetken leikittelin ajatuksella, että jättäisin gradun tekemättä, ja varmasti jättäisinkin, ellei mun aihe olisi niin kiinnostava. Yhyy, miksi se aloittaminen on aina niin vaikeaa! Kuitenkin se, että maisterina saan enemmän palkkaa, motivoi nakuttelemaan tekstiä eteenpäin. ;)

//I'm so happy that the World Championships are over now. I hope that Austria will get over this soon... And I should start to write my thesis again! Why is it so hard to just start typing. I would even get paid more as a master.

8 kommenttia:

  1. Schlaaaaaand!!! *ärsyti-ärsyti* :D Oon jopa kohta pääsees ylös sängystä, taisin juhlia Saksan voittoa kovemmin kuin nää saksalaiset itse...

    Yhyy miksi kaikki ajatukset lopputyöhön liittyen tuntuukin niin ahdistavilta... 26.7. tulee vuosi täyteen siitä kun lopetin käytännön työn, ei hiukkasen hävetä ettei teksti ole vieläkään kansissa. Mutku en tahoooo... Tämänhetkisenä tekosyynä on et "luen" lopputenttiin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaha :D Voi sua raukkaa...! ;)

      Sanopa se. AINA keksii jonkun tekosyyn miksei sitä voi muka tehdä. Eilen syynä oli se että netti ei toiminu meillä yläkerrassa - ja mihinköhän mä sitä nettiä muka oisin tarvinnut...:D

      Poista
  2. Oi kuulostaapa tutulta! :D Mä oon roikkunu varmaan kaksi vuotta gradusemmassa, mut nyt on onneks jo loppusuora edessä ja pakko se on tästä valmistua, että vois joskus sinne Saksaankin suunnata!

    Ihana kuva, btw! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siitä saa hurjasti motivaatiota kun on joku konkreettinen tavoite edessä! Ja se fiilis kun se on ohi niin on kyllä huikee! (nimimerkillä kaksi kandityötä takana :D)

      Kiitos! Joskus sitä onnistuu näpsii ihan kivojakin kuvia :)

      Poista
  3. good luck with your thesis dear^^

    VastaaPoista
  4. Oon huomannut, et Itävallassa se on usein vaan "miinus" että on maisteri - bachelorilla irtoais nimittäin huomattavasti helpommin töitä eikä ainakaan mun palkkaan oo koulutus vaikuttanut mitenkään :D Mut joo, kai tässä taloustilanteessa pitää ylipäänsä olla tyytyväinen et on töitä.

    PS. Hyvä Saksa! Mullekin sanottiin ettei saa kannattaa Saksaa, kun asuu Itävallassa, mutta pah, enpäs nyt kuunnellut ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulle sanottiin että se vaikuttaa mutta en sitten tiedä miten paljon! Pitääpä kysellä kun ensviikolla on sopparineuvottelut :D

      Haha, oikea asenne :D

      Poista