keskiviikko 21. toukokuuta 2014

Kesän värit

Kolmatta päivää täällä jo elellään, enkä vieläkään oikein osaa sanoa, että miltä tuntuu. Meno tuntuu jotenkin tosi hektiseltä, vaikken oikeastaan ole tehnyt mitään muuta kuin pistänyt makkaria elettävän näköiseksi. Lisää päänvaivaa sain tänään Kelalta, kun he uhkaavat periä multa tämän kuun asumislisän takaisin, koska asuin Jyväskylän kämpässä vain 9 päivää tässä kuussa, vaikka maksoin koko kuun vuokran! Kylläpä nekin jaksaa naputtaa joka asiasta.

No, ainakin yliopistolta on tulossa apurahaa, mutta sekin tulee vasta ensi kuun puolessa välissä. Siksi vähän tuntuukin, että olen elänyt yli varojeni viime aikoina - on nimittäin tullut osteltua yhtä jos toista, ja kaikki tietenkin todella tarpeellisia. Otanpa siis ilon irti kaikesta materiasta, mitä oon saanut kerätyksi viime viikon aikana ja esittelen hankintani teille :)


Vaaleanpunainen on mun kestosuosikki lähes kaikessa! Essencen Frosty-huulipuna on ollut mulla käytössä jo vuodesta 2011, kun törmäsin siihen Saksassa Müller-kaupassa. Itävallasta tuota oli vielä viime vuonna dm-liikkeissä, mutta nyt ne ovat lopettaneet sen tilaamisen ja ottaneet jotain muuta tilalle! Ehdin jo panikoida, kunnes thank god tänne avattiin pääsiäisen alla Müller! Ja sieltä piti käydä hamstraamassa punaa kaksin kappalein :D Tuo Maybellinen Super stay on muuten todellakin super kestävää, mulla nimittäin tuppaa kynsilakat kulumaan jo puolen päivän jälkeen. Mutta tuo Pradan hajuvesi ei ole omilla rahoilla kustannettu, vaan Schatzie oli tapansa mukaan ihana ja oli pistänyt muistiin, kun olin valitellut viime vuonna saamani hajuveden olevan lopussa :) Kivan freessi tuoksu, ei mikään supermakea vaikka nimi ehkä viittaisi siihen. 


Tänä kesänä olen päättänyt uskaltaa kokeilla vähän rohkeampia juttuja. Oon nimittäin tajunnut, että koralli ja persikka sopii aika hyvin harmaan ja mintun vihreän kanssa. Tuota Glitteristä ostettua tuubihuivia metsästin kissojen ja koirien kanssa, mutta lopulta Lappeenrannan liikkeestä löytyi oikeaa väriä! Kicksistä lähti mukaan korallinsävyinen huulipuna, mihin menee kyllä hetki tottua vaaleanpunaisten vuosien jälkeen. Lisäksi rohkenin hankkia aurinkopuuteria, sillä kesällä tuntuu, että naama kaipaa vähän mattaista pintaa, mutta normi puuteri on siihen liian laimeaa. Hiuksiinikin ajattelin kokeilla jotain uutta, ja nuo ruusupinnit ovat ihan mieletön löytö! Mitäs tykkäätte? :)

Mun pitäisi vielä hankkia vaikka ja mitä kesää varten, mutta luulen, että pidän pientä ostoslakkoa seuraavan kuukauden verran. ;)

2 kommenttia:

  1. Mikäköhän se raja asumislisän suhteen taas oli, olikohan minimissään 18 päivää kuusta kun tarvii asua siinä osoitteessa, johon tuki on myönnetty... Eli luultavast joudut makselemaan takaisin :( Ainahan voi toivoa, että ne jostain syystä pyörtäisi päätöksensä. Mullekin kilahti tässä kuussa viimeinen opintotuki, että kesäkuun palkan jälkeen mennään pelkillä säästöillä vaan o__o'

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mua harmittaa etten tuollaista juttua muistanut, vaikka oon sen joskus tarkistanut ja yleensä oon tosi tarkka tämmösissä jutuissa :( No, vielä on kuulemma toivoa mutta pahoin pelkään :D

      On muuten tosi pelottavaa, kun ei tiedä mistä ja milloin saa seuraavan kerran rahaa! :'D

      Poista