keskiviikko 9. huhtikuuta 2014

Comeback

Minä täällä moi! Parin viikon hiljaisuus päättyy tasan just tähän. Kevät on tainnut saada minutkin viimein piristymään, tai ainakin ryhdistäytymään: vihdoin alkaa opinnot olemaan kasassa, viimeinenkin tentti päästy läpi ja sivuaineen kandi palautettu. Enää polttelee tuo gradu tuossa, mutta antaa poltella vaan, mulla on aikaa kirjotella sitä nyt, kun ei tarvitse muista kursseista enää niin välittää! :D MIETTIKÄÄ, mä valmistun syksyllä!! Joskus haaveilin vielä tutkinnosta ammattikorkean puolella, mutta käytännön syistä - hei kiitos opintotukiuudistus!!! - se jää vain haaveeksi. Väitöskirjan tekemisen saa myös jäädä ainakin toistaiseksi.


Gradun lisäksi kevään projektina on nyt kesän suunnittelu ja valmistautuminen siihen. Tänään kävin Kelalla tarkistamassa muutamia juttuja, ja mua ihan nauratti, kun virkailija sanoi, että olenpas mä hyvin valmistautunut ja ottanut asioista selvää jo hyvissä ajoin. Onhan tämä nyt kuitenkin kolmas kerta, kun lähden opintojen aikana ulkomaille, niin alkaa olla rutiininomaista tuo paperisota. Jotta en unohtaisi mitään, niin to do-listaa on tehty ja päivitetty sitä mukaa kun muistuu juttuja mieleen aiemmilta vuosilta. Muuttoilmoituskin on listalla kahteen kertaan, että varmasti muistan :D 




Huomenna lähden valmistelemaan muuttoa ihan paikan päälle, nimittäin yöbussilla Helsinki-Vantaalle ja aamun ekalla lennolla Zürichin kautta Itävaltaan. Oon jo nyt ihan kypsä tohon reissaamiseen, tai oikeastaan ajatukseen siitä, että joudun taas menemään julkisilla ainakin rajalle asti. Lisäksi mua vähän jännittää :D Niinkuin kaikki. Tää matka, muutto, kaikki. Huhhuh! Mutta uskon, että tää on hyvä juttu. :)

2 kommenttia:

  1. Mua ihan naurattaa, milleen sulla onkin niin samanlainen elämäntilanne meneillään kuin mulla! Tosin sulla gradu vaikuttaa etenevän huomattavasti tehokkaammin kuin mun dippa :D Vielä kolme viikkoa yhtä seminaaria, kaks tenttiä ja lopputentti, niin sitten olis paketti kasassa. Ja kun sais ton ison paskan kansiin... Ahdistus ;__;

    Kirjottelutsemppiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva että on sitten vertaistukea puolin ja toisin! :) Mun gradu etenee aina pätkissä, yhtenä viikkona kirjoitan sen kymmenen sivua, seuraavina parina viikkoinen en saa kymmentä riviäkään... :D Ehkä se joskus valmistuu! Mulla on periaatteessa elokuuhun asti aikaa mutten usko että jaksan koko kesää sitä kirjoitella ;)

      Tsemppiä sinnekin!

      Poista