tiistai 15. huhtikuuta 2014

April-Wetter

Huomenta vaan! Vai ollaanko tässä jo päivän puolella, en tiedä. Kömmin tunti sitten alakertaan aamupalalle ja päätin jäädä tänne siksi aikaa, että herään kunnolla. Sänky houkuttelee turhankin paljon täällä, varmaan se on tuo vuoristoilmasto...



Näin viime yönä (taas) unta siitä, että viime kesänä kuollut ystäväni olisi sittenkin elossa. Johtui varmaan siitä, kun eilen lenkillä kuljin junaradan ohi, ja voimalinjoista kuului voimakasta sähkön sirinää ja jäin vaan tuijottamaan niitä. Unesta herättyäni olisin halunnut repiä itseni kappaleiksi, se tunne vain oli niin hirveä. Tätä voi olla vaikeaa ymmärtää, tai edes selittää, miksi tämä on edelleen niin kova pala minulle, ihmisiltähän kuolee paljon läheisimpiäkin ihmisiä. Okei, oli siinä sekin puoli, että olin häneen ihastunut aikoinaan, ja että hän tuli elämääni ikimuistoisimpana kesänäni ollessamme vaihto-opiskelijoita. Ja hän oli ihan huippu tyyppi.   



Ehkä nyt on muisteltu menneitä hetken tarpeisiin ihan riittävästi. Tälle viikolle on kaikkea kivaa tiedossa, esimerkiksi tänään mä oon menossa  kahville Gerhardin veljen tyttöystävän kanssa! Mua jännittää aika paljon itse asiassa, koska musta tuntuu, että mun pitää antaa nyt hirveän hyvä vaikutelma itsestäni hänelle - me kun ei olla oikein tultu juttuun aikaisemmin. Mutta onneksi edes toinen siskoista on ottanut mut todella avosylin vastaan tänne, ja hän suunnittelee mulle jo tervetuliaisjuhliakin, mikä on mun mielestä tosi ihana ajatus. Toinen siskoista puolestaan on mulle edelleen vähän mysteeri.  

Täällä muutenkin on ilmeisesti tapana järjestää juhlia toisten kunniaksi, tai ainakin järkätä jotain yllätyksiä: Gerhardilla on sunnuntaina synttärijuhlat, ja niitä varten on suunniteltu jo vaikka mitä. Sitä ennen Gerhard on ajatellut ottaa pari päivää vapaata, että voidaan tehdä joku pieni päiväreissu tai jotain muuta erikoista. Sään takia ei kuitenkaan päästä vaeltamaan vielä, mutta pyöräreissua tai muuta vastaavaa olisi kiva tehdä. Lisäksi mun olisi tarkoitus nähdä yhtä kaveria, jonka kanssa ei olla nähty sitten joulun jälkeen. 



Täällä on kevät muuten jo tosi pitkällä, ja nyt on kuulemma menossa ihan perinteinen April-Wetter: viime viikolla täällä oli paikoin yli 20 astetta lämmintä, viime yönä taas satoi lunta mutta nyt paistaa taas aurinko, tosin asteita ei taida olla edes kymmentä. Ja Suomeen on luvattu lähes helteitä pääsiäiseksi!! Miten tässä aina käy näin. :D

4 kommenttia:

  1. Mäkin nään usein unia, että mun kuollut isäni on edelleen elossa. Niissä unissa siis tiedän, että sen pitäisi olla kuollut ja herätessä olo on aina ihan hämmentynyt. Kai se on joku alitajunnan tapa käsitellä asioita :)

    Toinenkin samanlaisuus; mäkään en jotenkin tuu hirveen hyvin juttuun D:n veljen tyttöystävän kanssa! Ei siis mitenkään inhota toisiamme mut ei oikein oo mitään yhteisiä puheenaiheita ym.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin se kai on, ihmismieli toimii muutenkin niin ihmeellisellä tavalla välillä.

      Joo, mullakaan ei ole sen tyttöystävän kanssa mitään puhuttavaa, ja jotenkin musta tuntuu ettei kumpikaan ole koskaan oikein vastaanottavalla tuulella jos toinen meistä yrittää jutella tai jotain.:D Muutenhan ei olisi ongelmaa mutta kun vietetään niin paljon aikaa Gerhardin sisarusten ja niiden kumppaneiden kanssa niin ei siitä haittaa olisi jos olisi jotain juteltavaa...

      Poista
  2. Unet on kyllä jänniä, tai se miten ne voi vielä hereillä ollessakin vaikuttaa ihmiseen niin vahvasti. Mä heräsin tässä yks yö omaan kauhunhuutooni, kun unessa Muru joutui onnettomuuteen. Ja siitä jäi koko päiväksi ihan järkky ahdistus ja oli pakko koko ajan varmistella, että onhan kaikki hyvin siellä Saksassa.

    Minkä ikäinen tää Gerhardin veljen tyttis on? Mulla ei ole mitään puhuttavaa Murun veljen vaimon kanssa, kun a) se on mua kymmenen vuotta vanhempi b) ei osaa englantia (ja mä en aluksi osannut kunnolla sitä saksaa) c) ne asuu niin kaukana, että nähdään kerran vuodessa. Ja harmiksi kaikki nää kohdat pätee myös itse veljeen, eikä miehellä oo muita sisaruksia.

    PS. Joko sä tarkensit mökin koordinaatit jossain kohtaa? Ihan mahtavan upeen näköstä... :) *miksenmäkinpääsejokeskieurooppaan-kateus*

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä, mä näen paljon unia ja oli se sitten erityisen hyvä tai huono uni, siitä jää aina ihmeellinen tunne koko päiväksi, unesta riippuen hyvä tai huono fiilis :D

      Se tyttis on 19 :D Eli viis vuotta mua nuorempi. Ehkä sekin voi vaikuttaa meidän väleihin, tai en tiedä, kyllä se ikäisekseen tosi kypsältä vaikuttaa (kun miettii millainen ite olin siinä iässä!).

      Ja ai no joo, enpä sitten maininnu, kun itselle oli niin itsestään selvää :D Nenzinger Himmel on kyseessä! Nenzingissä asutaan sitten muuten, tai siis mäkin tulen kohta asumaan. Kyllä säkin sieltä pääset pian! :)

      Poista