tiistai 4. helmikuuta 2014

Back

Jälleen tasaisella maalla! Tulin takaisin Suomeen jo lauantaina, mutta sen jälkeen ei ole oikein ehtinyt mitään päivittelemään. Heti sunnuntaina sain yhden viimevuotisista tsekkiläisistä tuutoroitavistani vieraaksi, kun hän Suomen-reissullaan kävi vähän fiilistelemässä Jyväskylää. Ei hän viipynyt kuin yhden yön - onneksi, sillä mulla on kädet täynnä hommia! Mulla on tentti perjantaina, ja maanantaina olisi ensimmäinen gradudeadline, ja tajusin että mulla on reilu kuukausi aikaa kirjoittaa mun etnologian kandi jota en siis ole vielä edes aloittanut... Siihen lisäksi kaikki muut koulujutut!


En muista olinko täällä maininnut mun viimekesäisestä vuokraemännästä siellä Sveitsissä, mutta tosiaan tässä nyt puoli vuotta takuuvuokrasta (tai no se oli kyllä Schlüsseldepot) taistelleena meni hermot siinä pari viikkoa sitten. Summahan ei ollut päätä huimaava eli 80 frangia, mutta kun siitäkin vähästä alkoi kuukausien kulutessa vähenemään ties mitä lisämaksuja (pyykkikoneen käyttö, pölyiset pöydänlaatikot, poikaystävän yökyläily...) eikä maksua kuulunut erinäisistä syistä ("Olin kipeä", "Olin unohtanut", "Tilinumerosi ei toiminut"), alkoi höyry nousta korvista. Laitoin viestin, jossa mainitsin Mieterschutzverbundin, minkä jälkeen sieltä tuli sen verran tulista tekstiä takasin että huh!! Siinä haukuttiin minut ja koko Suomen kansakin synkimpään rakoon :D Olin antanut hänelle vaihtoehdoiksi maksaa joko mulle henkilökohtaisesti mun reissun aikana tai sitten yhteiselle tuttavalle - ja arvatkaa vaan kumman hän valitsi. Viimeisenä iltana Sveitsissä sain tuttavalta kirjekuoren, jossa oli nätti kortti ja 11 frangia. Että jippii. Ei sillä, että se rahasumma olis alunperinkään ollut niin suuri, mutta halusin silti periaatteesta saada asian hoidettua edes tavalla tai toisella. 



Mutta eihän tässä! Kiirettä pitää ja kesää kohti mennään, onneksi!!! Mulla on joka vuosi (henkisesti) rankinta tammi-helmikuussa, ja haluan vaan tän ajan nopeesti pois. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti