perjantai 31. tammikuuta 2014

Sveitsin reissun loppuhuipennus

Saavuin äsken Zürichiin hotellille, ja en voi ku ihmetellä miten ihminen voi olla niin itsepäinen, ettei viitsi hankkia itselleen karttaa/taksia/ratikkaa vaan pitää omin avuin kävellä kolme kilometriä koko omaisuutensa kanssa... No, ei ole ensimmäinen kerta kun seikkailen Zürichissä pelkästään sen perusteella, että on vilkaissut päämääränsä googlemapsista. Suunnaton ketutus päällä vaan ja ärsyttää koko maailma!


Ensinnäkin, mun koko oleskelu Fribourgissa tällä viikolla meni pieleen sen hotellin takia, jonka hintaan olisi kuvitellut kuuluvan limited access langattomaan nettiin - mitä vielä! Puolen tunnin bloggerin selailu kulutti kaiken käytettävissä olevan datan. Eli siinä ei paljoo datailtukaan :) No, tulipahan kirjotettuu gradua ja luettua tenttiin. 


Eilen kuitenkin raahasin itseni yhdeksän tunnin mittaiseen workshoppiin. Mun gradunohjaaja siis tuli pitämään yhteen instituuttiin tohtoriopiskelijoille työpajaa, jonne mä sitten änkesin mukaan. Oli kuitenkin oman alan juttuja, ja oli kiva nähdä, että niinkin pitkälle ehtineet painivat ihan samojen juttujen kanssa kuin minäkin! :D Die kochen auch mit Wasser, vai miten Gerhard asian ilmaisi. Pitkän päivän päätteeksi mentiin Sveitsin proffan luokse syömään Röstiä. Olin tosi yllättynyt, miten kaikki oli niin kiinnostuneita mun graduaiheesta, ja mun ohjaajakin ylisti mua ja mun oma-aloitteisuutta. Mulla kuitenkin on jo aineisto kasassa :D Että kyllä mäkin ehkä valmistun pian!! Illemmalla palkitsin itseni vielä huonepalvelun antimilla. Ei jääny ainakaan nälkä...


Yhdentoista maissa lähtiessäni Fribourgissa taisi olla jopa miinusasteita, mutta täällä ollaan jo plussan puolella. Onneks Suomessakin on taas lauhempi sää, ihan niinkuin vuosi sitten tähän aikaan. (Muistan sen ihan vain siksi, että Gerhard oli silloin Suomessa ja sitä harmitti liian lämpimät kelit.) Eli huomenna taas murheellisten laulujen maassa! Tästä se lähtee, seuraavan kerran reissaan varmaan vasta pääsiäisenä ja sen jälkeen kuukauden päästä toivottavasti muuttokuorman kanssa. :) Ja tätä kirjoittaessa muuten huono tuulikin katosi, jee! Nyt hakemaan vähän ruokaa ja sitten päiväunille, että jaksaa heilua Suomi-discossa illalla ;)
 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti