perjantai 27. joulukuuta 2013

Hyvällä tuulella

Toissapäivänä tapahtui varsinainen joulun ihme: olin auttamassa navetassa! Gerhardin isä kysyi (ensimmäistä kertaa!), haluaisinko tulla auttamaan vasikoiden ruokkimisessa iltalypsyn aikaan. Vaikka heinäallergikkona tiesinkin olevani aika kovilla siellä, ajattelin kuitenkin käydä kokeilemassa: onnistuin koko viime kesän olla tekemättä mitään maatilatöitä, kun lehmät olivat koko kesän vuorilla ja perunapelloille en uskaltanut mennä leikkimään isojen koneiden kanssa... No, vähän jännitti niiden isojen lehmien keskellä, ja vasikatkin potkivat kärsimättöminä, mutta oli itse asiassa ihan kivaa! Kuvamateriaalia ei ole, koska kuulemma kamerakin tuoksahtaisi sen jälkeen. 



Eilen illalla kokoonnuttiin jakamaan viimeisetkin lahjat. Oli kivaa joulumeininkiä edelleen, ja jännitti nähdä mitä muut oli ostanut ja ennen kaikkea miten mun lahjaan suhtauduttiin! Olin hankkinut pullon minttua ja perus shottilaseja sekä sellaisen metallisen shottilasin, jonka saa taitettua kasaan. Kun näytin lahjani saajalle ja muille, kuinka se toimii, kaikki innostuivat keksinnöstä niin, että muutamalta tuli tilauspyyntö :D 



Puhutaan muuten Gerhardin kanssa edelleen englantia, mutta muiden kanssa yleensä saksaa. On mennyt siinä mielessä ihan hyvin, että ei ole tapahtunut samanlaista "henkistä" väsymistä kuin mitä mulla kesällä oli ekan viikon aikana, kun tulin tänne. Olen oppinut uusia murresanoja (sain muuten yhdeltä kaverilta Vorarlbergin murteen pienen sanakirjan!) ja alkanut käyttääkin niitä välillä huomaamatta, ja on muuten hurjan ihanaa, miten nää ihmiset täällä ilahtuu siitä ihan hirveästi! :D Varsinkin Mama on huomannut sen ja on kovin iloinen siitä. En kuitenkaan ymmärrä edes puoliakaan, jos muut käyttävät keskusteltaessa murretta - mutta uskokaa tai älkää, se ei haittaa. Oon oppinut näyttelemään paremmin, että muka ymmärtäisin jotakin! :D



Mua tosin vähän jännittää uusivuosi, kun mennään Gerhardin veljen tyttöystävän tädin (huh) mökille juhlistamaan vuodenvaihdetta. Olen ensimmäistä kertaa siellä mukana (ja ensimmäistä kertaa Gerhardilla on tyttö siellä mukana...) joten mua vähän jännittää, miten nää tyypit suhtautuu muhun. Vaikka ollaanhan me vietetty aikaa yhdessä - me ja Gerhardin sisarukset kumppaneineen - niin on mulla silti vähän ulkopuolinen olo, kun puolet jutuista menee aina ohi. Lisäksi mä en jotenkin vieläkään tule juttuun yhden henkilön kanssa, en tiedä miksi mutta alusta asti ollu vähän jäätävät välit hänen kanssaan. Luulen, että hän on vähän mustasukkainen, kun on ollut ainoa perheen ulkopuolinen tyttö tuossa porukassa, ja nyt mä olenkin kuvioissa. En tiedä, onko liian kaukaa haettua... Lisäksi tuo porukka tykkää pelailla paljon sanaselityspelejä sun muita, joissa mä yllättäen tulen olemaan ihan paska, jos osallistun niihin - ja jos en osallistu, jään automaattisesti ulkopuoliseksi. 




Mutta mulla on kuitenkin hyvä fiilis täällä! Aamuisin on ihanaa herätä rakkaan vierestä, ja touhuta päivän mittaa kaikkea yhdessä. Lomaahan tämä on, mutta kesälläkin muistan olleeni hyvällä tuulella koko ajan, vaikka molemmat oltiin töissä ja yhtenä viikkona ei muuta kuin nukuttu yhdessä, kun mä olin iltavuorossa. On muuten pitänyt jo alkaa suunnittelemaan ensi kesää ja mitä sen jälkeen tapahtuu, alkoi jännittämään ihan hirveästi, että saattaa olla muutto edessä jo toukokuussa... Saa nähdä kuinka käy!

   


2 kommenttia: